• Onze dochter van 10 had veel last van angsten en ze had een slaapprobleem. Toen we hulp gingen zoeken bloeide ze op, er werd naar haar geluisterd. De werkwijze van Watoto Kindercoaching spreekt ons erg aan en paste ook heel erg goed bij onze dochter. Haar problemen zij nu onder controle en verdwijnen langzaam.

  • Ouders J (13 jr) Het contact met onze 13 jarige dochter ging steeds slechter. Ze was heel boos, kortaf en loog tegen ons. De sfeer in huis werd steeds slechter en bijna elke dag hadden wij ruzie met elkaar. Op school ging het ook niet goed meer.
    Toen voor de zoveelste keer bleek dat ze tegen ons gelogen had, barstte de bom. Omdat wij ten einde raad waren hebben wij hulp gezocht. Ook tegen onze dochter gaven wij aan dat de inschakeling van Margreet geen straf was maar een hulpvraag omdat wij er met elkaar niet meer uitkwamen.
    Vanaf het eerste gesprek kwam de omslag al, je leert ook naar jezelf te kijken in plaats van alleen maar naar je kind. Wat erg fijn is, is dat je kind als een volwaardige gesprekspartner behandeld wordt en uitgedaagd wordt om ook zelf met oplossingen te komen. Wij kregen de opdracht om vooral ook leuke dingen met elkaar te gaan doen. Inmiddels gaat het gelukkig veel beter tussen ons, ook op school was het opgevallen dat ze veel beter in haar vel zit. Kortom, wij zijn heel blij dat wij hulp gezocht hebben.

  • Coby, over de OpvoedParty: “Het was een fijne avond, waarin ieder naar eigen behoefte input kon geven, iedereen stond open om haar ervaring en struikelblok op gebied van het opvoeden te delen met de groep. Het is altijd fijn te horen dat jouw struikelblok ook vaak die van een ander is. En je hoort een ander vertellen hoe ze dat aanpakt, daar leer je van! Margreet had de leiding en heeft m.b.v. de kaarten, het oma (ongewenst mening of advies geven) poppetje en het nivea (niet invullen voor een ander) potje gezorgd voor stukje bewustwording bij ons”.

  • Moeder Y, 8 (jaar)
    Onze dochter liet op school niet zien wat ze in zich had, ze was gemiddeld volgens de juffen en we konden school niet meteen op andere gedachten brengen. Vanwege ons vermoeden van beelddenken waren we via het internet uitgekomen op de training “ik leer anders”. Al snel zagen we dat in ons eigen dorp deze training bij Watoto gegeven werd. Na het eerste prettige mailcontact met Margreet werd er al snel een afspraak gemaakt.
    Als een wonder was er na 1 afspraak een verandering te zien bij onze dochter, ze was toch niet dom (want zo voelde ze zich inmiddels wel) maar het lag aan het beelddenken! Met veel meer zelfvertrouwen, dat ook zeker kwam door de fijne manier van werken van Margreet, moest onze dochter na twee trainingen al de cito’s op school maken. De juffen stonden versteld, alle cito’s waren veel beter gemaakt dan de vorigen, ze lieten allemaal een zeer steile lijn omhoog zien. Na het invullen van de SiDi lijst op school wordt onze dochter nu, net als haar geteste hb broer, ook gezien als hb-er. Zonder deze training en de zeer professionele manier zoals Margreet dit aanpakt was dat nooit gelukt.

  • Ouders A (13 jaar): Margreet ging op een heel praktische wijze om met het ‘probleem’ van onze dochter. Ze vroeg haar op een rood papier te beschrijven wat het ‘probleem’ was, op een oranje papier, wat ze er aan kon doen om dit te veranderen en op een groen papier hoe de ideale situatie er uit zou zien. Dit geeft direct op een heel heldere manier de situatie weer. En opgeschreven door onze dochter, dus zonder invloed van anderen. Met name het ‘dit is waar ik heen wil’, is een mooie leidraad voor het proces. Op een prettige manier ging ze hiermee samen met Margreet aan de slag. Na circa 4 gesprekken gaf ze aan dat het voldoende was. Ze kan een stuk beter omgaan met de situatie en voelt zich sterk genoeg om er verder zelf mee aan de slag te gaan. Ook de oudergesprekken waren voor ons prettig. Wat kun je doen om je dochter hierbij te helpen? Margreet reikte ons hiervoor handige tips aan.

    A (13 jaar) Ik heb bij Margreet geleerd om met mijn probleem om te gaan. We gingen bij elke gesprek praten en deden vaak ook een spel waarbij je jezelf beter leert kennen. Hierdoor kwam ik ook meer te weten over mezelf. Ik vond het fijn om naar Margreet toe te gaan.

  • (Ouders S 7 jaar): S is bang voor boeven en monsters. ’s Avonds in z’n eentje in slaap vallen was bijvoorbeeld een probleem voor S. Samen met zijn ons heeft hij een gesprek met de kindercoach gehad. Doordat er extra aandacht is besteed aan zijn angsten, samen met een deskundige èn door de praktische tips van de coach, ging het al snel beter met hem.

  • (Moeder A bijna 6 jr)Ik had maanden terug al de folder van WATOTO gezien bij de huisarts, deze sprak mij aan, omdat ik hulp voor mijn dochter wilde om haar te leren omgaan of herkennen van bepaalde gevoelens en wellicht zou het broekplassen dat sinds 1,5 jaar weer terug was gekeerd daardoor ook verbeteren. De ongedwongen manier van omgaan en daaruit kunnen coachen was bijzonder. Het lijkt zo simpel…of ik denk te moeilijk. Mijn dochter heeft het als ongedwongen en gezellig ervaren, terwijl er bij haar vooraf grote weerstand was. Een hele mooie bijkomstigheid was dat ik zelf ook veel geleerd heb en handvatten heb gekregen om zelf situaties anders aan te pakken. Weten en er bewust mee omgaan scheelt een hoop. Dank je wel.

  • (Moeder D 9 jaar) D heeft het als zeer prettig ervaren om bij jou te komen, alhoewel de aanleiding minder leuk was. Af en toe schiet ze nog wel eens door en dan roepen wij vla of luikje, dit levert weer hilarische taferelen op. Het blijft een bewerkelijk meisje maar dit ervaren wij niet als storend. Wat we ook in de gesprekken hebben aangegeven, je moet er wel alert op blijven.

  • (L 9 jr) Altijd als Margreet kwam dan gingen we op mijn slaapkamer praten over hoe het voelt als ik naar school ga. Soms moest ik dingen opschrijven en we gingen ook wel spelletjes doen. Wat ik ook heel leuk vond is dat we knuffels gingen verstoppen. Ik vond het altijd heel gezellig met Margreet. En ik ben ook heel blij dat het heeft geholpen. Ik hoef (haast) nooit meer te huilen.

  • (Moeder L 9 jr) Mijn dochter kon moeilijk afscheid nemen. Vanaf de peuterspeelzaal tot en met groep 5 huilde ze als ik haar naar school bracht. Ik wist niet meer wat ik doen moest na alles wat ik geprobeerd had. Margreet is een paar x geweest. Ze gingen samen op haar kamer allerlei dingetjes doen. Ik was daar niet altijd bij. Maar het heeft geholpen want het gaat supergoed. Ook ik heb geleerd bepaalde dingen anders te doen. We zijn heel blij dat ze met plezier naar school gaat.

Heeft u een vraag of interesse?

06-13 994 113